Assalamualaikum.. =)

Saturday, April 18, 2009

aku dan alam

aku baru balik dari kem kesedaran alam sekitar..
4 ari dok sane..
macam-macam ak dapat
dok sane dh r free,makan minum, tempat tinggal..
best siot..
dalam aku seronok-seronok, aku dapat banyok ilmu dari orang yang berilmu..
semua tentang ALAM..
thanx jinggo..
dari situ baru aku sedar..
aku masih dalam kejahilan.
kejahilan yang amat sangat..
ni ade sajak untuk tatapan semua..

ALAM DAN AKU

dalam mencari keredhaan Ilahi
ku rasa DIRIKU ini masih berdosa lagi
bersalah kepada alam semulajadi
kebodohan diriku ini membuatkan dunia mati

andai terjadi mana lagi tempatku
nak aku pautkan mimpi sedia kala
menunaikan janjiku pada diri sendiri
untuk mendapatkan alam dulu asalnya aku yang punya

mana datang cemaran
yang sudah hilang kawalan
musnahlah semua isi dalam hutan
biarpun dosa semalam sebesar gunung menembus awan
yang penting alam sedang dimusnahkan...


renungkanlah..

No comments:

Post a Comment